Apps-madeingermany.de Forum

Welcome to my support forum

You are not logged in.

#1 2017-09-04 16:35:01

Reedvaneijk
Member
Registered: 2017-05-10
Posts: 25

Honest Corporate Logos That Are Way Better Than The Originals

Swoosh: Later Lance
Eenmaal simpelweg een afbeelding voor een iconisch sportmerk, komt de 'Swoosh' terug naar zijn onomatopoeïsche wortels. Lance Armstrong hoorde het geluid een paar weken terug toen Nike hem viel en een lucratieve relatie voor beide partijen beëindigt. Er is geen sjabloon voor het beheer van een crisis of het verdedigen van een merk. Cookie-cutter benaderingen Niet werken en studeren van individuele zaken kunnen alleen inzichten bieden. Er is geen voorbereidingservaring. Twintig jaar met het beheren van hoogprofiele crises en reputatie-uitdagingen heb ik me waar ik vandaag ben, ik vermoed dat Nike uit zijn ervaring leerde Ook op het oppervlak kunnen snijbanden met Armstrong lijken op een makkelijke beslissing, maar in feite is het alles behalve. De ironie is dat het bedrijf 's' Just Do It 'marketing slogan op geen enkele wijze van toepassing is op Nike's benadering van zaken; Op de campus van het bedrijf in Beaverton, Oregon is niets 'net gedaan'. Nike bouwde een rijk door haar sector te overstijgen, meer voor culturele prominentie te concurreren dan sportartikelen en kledingmarktaandeel. Hierin ligt de uitdaging: bij Nike zijn zakelijke beslissingen Het gaat niet altijd om zaken. Een relatie met Lance Armstrong of het kiezen om niet met Tiger Woods te kiezen, is gedeeltelijk over de bottom line, maar het gaat ook om waarden. De waarheid is dat waarden, missie en doel een rol moeten spelen in Elke organisatie's reactie op een crisis of een aanval op de reputatie van een van zijn leiders. Maar bij een bedrijf zoals Nike zijn die waarden nog meer van een factor. Dus zoals ik deed, vraag vrienden, collega's en familie welke single Deugd definieert Nike. Het antwoord dat je meer dan enig anders krijgt, is loyaliteit. Interessant genoeg, loyaliteit wordt niet overal gevonden op de website van de onderneming of in zijn materialen, zelfs niet in de missie van het bedrijf. Wees de karaktereigenschap door whi Ch Nike is nu het meest geassocieerd - waardoor de beslissingen over hoe om situaties zoals Armstrong te verwerken, nog moeilijker te maken. Houd er rekening mee dat Nike een pionier in de endossement is, zover het gaat om merken binnen haar merk te ontwikkelen (b.v. Air Jordan; Tiger Woods Golf). De uitbetaling is enorm, maar het risico is hoog als honderden miljoenen dollars geïnvesteerd worden in de reputatie van gevallenbare individuen. Kobe Bryant, Ben Roethlisberger en Tiger Woods zijn voorbeelden van Nike die door zijn atleten door goede tijden en slecht staan. Nu sluit Lance Armstrong zich aan bij Michael Vick als één van de enige hoogwaardige ontslagen van het bedrijf. Bij Vick ging de quarterback in de gevangenis en was uit het voetbal. Vanuit een zakelijk oogpunt was de relatie tussen de atleet en het bedrijf vrij eenvoudig. Er was echt geen andere keuze dan banden in dit geval. Hetzelfde kan niet gezegd worden over het partnerschap van Nike met Armstrong. Net als Tiger en Jordanië was hij in zaken met het bedrijf - een partner. Maar op een belangrijke manier is zijn Relatie had een extra complexiteit: kanker. Het opheffen van een man die zich schroeft, is een ding dat een relatie met een kankeroverlevende beëindigt, waarvan de grootste successen buiten de sport zijn. Anderzijds zijn twee andere factoren waarschijnlijk bijgedragen aan de uitgestelde actie van Nike bij het beëindigen De relatie met Lance: ontkenning en hoop. Lance Armstrong, zoals Nike, heeft sporten overschreden. Het begon met het ongelooflijke verhaal van het winnen van een strijd met kanker, maar zijn maatschappelijke prominentie werd aangedreven door de kracht van zijn persona. Voor degenen die dachten dat ze hem kenden, was het niet zo makkelijk om te bedenken dat het bedrog was. Het publiek is snel in staat om elke atleet bij het eerste verslag of het teken van slechtheid aan te zetten, maar in het geval van Armstrong, volumes aantallen Geaccumuleerde maar niet in staat om de naald van de publieke opinie te verplaatsen op de eerbiedige figuur. Nike-leidinggevenden, zoals veel van ons, wilden Goedkope Nike Air Max Thea geloven dat de man die ze opkwam, verkeerd beschuldigd waren door jaloerse concurrenten en voormalige teamgenoten die vijand waren. , Had Nike tientallen miljoenen dollars in deze relatie geïnvesteerd, waardoor het proces om de adidas superstar dames sale realiteit te realiseren steeds moeilijker te slikken. Voor alle altruïstische en niet-zakelijke factoren die in het bedrijf's calculus gingen, was er een enorme Reputatieprobleem loomed: Nike's eigen medeplichtigheid, indien aanwezig, in de cheating-regeling. Sommigen beweerden dat de onderneming in de loop der jaren zo dichtbij Armstrong was en zoveel op het spel stond dat het betrokken was bij de doping onder de wrap s. Het aanpakken van de specifieke beschuldigingen zou oneerlijk zijn omdat er geen bewijs is dat de vorderingen waar zijn en ik persoonlijk niet de verregaande kosten gelooft. Maar het punt is: Nike was zo dicht bij Armstrong dat het zich zorgen moest maken over zijn eigen reputatie op een manier die veel verder gaat dan wat de meeste bedrijven zich zorgen maken. Bij sommige maatregelen was Nike traag te reageren, maar als men alle juridische, zakelijke en reputatiecomplexiteiten van de situatie overwogen: het antwoord was goed getraind. Nike wordt geprezen voor zijn geredigeerde, doordachte aanpak van de Armstrong situatie, blijkt uit zijn verklaring op het moment dat de beslissing werd aangekondigd. In plaats van alleen te erkennen dat het Lance van zijn onderschrijvingsportefeuille heeft gedeponeerd, heeft het bedrijf ook genoeg gezegd over waarom en ging zijn voortdurende steun voor zijn levensstijlliefdadigheid uitdrukken. Vanwege het schijnbaar onoverkomelijke bewijs dat Lance Armstrong aan doping deelnam en misleidde Nike voor meer dan een decennium, het is met grote droefheid dat we ons contract met hem hebben beëindigd. Nike veroordeelt het gebruik van illegale prestatieverbeterende drugs op geen enkele manier. Nike is van plan om steun te verlenen aan de Livestrong initiatieven die zijn gecreëerd om mensen met kanker te beïnvloeden, te inspireren en te bemachtigen. Als je zo groot bent als Nike, zijn crises en reputatieaanvallen onvermijdelijk. Het feit is dat de meeste bedrijven, zelfs kleine bedrijven, een of andere vorm van crisis ondervinden in hun evolutie. Een reactie van een organisatie op een crisis kan het maken of breken, ongeacht de grootte of de gestalte. Het Nike-voorbeeld herinnert ons eraan dat onze waarden nooit zichtbaarder zijn dan wanneer we reageren op tegenspoed. Het is bewonderenswaardig om bekend te zijn voor loyaliteit, zolang als Die loyaliteit verloopt de lijn niet in het aanvaarden van vervallen in integriteit en maakt deel uit van oneerlijke handelingen. Nike had geen andere keuze dan Lance Armstrong te laten vallen. In het proces hebben we een paar dingen geleerd over het karakter van het bedrijf.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB